Det va' väl tur.......

....att jag igår var tvungen att ändra datum i almanackan, på Arbetsförmedlingens "jobbrum" som det kom ett brev om, annars hade jag återigen fått skämmas för att ha glömt symötet.
Med mina gamla barndomskamrater och det hade i så fall inte varit första gången. Minns än hur pinsamt det kändes när de satt vid "Livets Brunn" i Skövde och väntade på mig, då vi bestämt att gå på lokal för att fira in sommaren. Min mobil ringde och jag svarade glatt på frågan: Var jag befann mig?: "hos barnbarnen i Stockholm", (med total blackout och minnesförlust, angående detta överenskomna möte).
Nu blev det inte lika illa igår, eftersom jag hade gott om tid att ta mig till Stöpen till avtalad tid och plats.
God mat, en hel del "tjõt" och underhållning av en något överaktiv katt stod på programmet. Alltid trevligt att träffas och nu är nästa möte vederbörligen antecknat i almanackan, samt inlagt som larm i telefonen.
Ja det vill till att hitta finesserna på den "nya" tekniken och lära sig att dra nytta av dom. Allt riggat och klart alltså tills nästa gång, förutom var vi ska träffas då förstås. Vi kom överens om att i början av juni är det väl hög tid att fira in sommaren igen....och gå på lokal.
I skolan var det så åter dags att ta sig an en ny konversationsgrupp. Idag blev det ett gäng andra elever som fick trava iväg med mig, i jakt på lämplig plats. Vi hittade en avskild vrå och kunde där under en halvtimma diskutera fotboll och lite annat, så nu vet vi vilka respektive favoriter vi har i kommande VM-fotboll.
En lektion i gymnasiesvenska med en annan grupp (som håller på med filmanalys) markerade slutet för den här dagen. Vi såg "andra delen" av "Sova med fienden"......
Dock inte lika spännande att se filmen med en massa stopp och analysdiskussioner.
Hemma fanns återigen en mekande son på besök och som vanligt maken. Denne något ryggstel efter den påbörjade cykelrepationen (som nu har fått "pausas"). Inga fick snabbt svänga ihop nå't ätbart, (till hungriga mig) då resterna från gårdagen redan gått åt.
Känner mig också lite stel efter gymbesöket igår, framförallt ont och rörelsebegränsad i vänster axel. Får väl inta horisontalläge en stund och ta en powernap, så jag orkar se Badhotellet......
...och ännu ingen bäbis på Söder.
 
Igår var det "kajriksdag på räcket".......
 
....och symöte i Stöpen.
 
Idag tittar en talgoxe ut över sjön......
 
...och siktar ett gäng kanadagäss. De är inte välkomna upp i vår trädgård.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0