Vardag, kultur.......och fortfarande ingen bäbis.

Skolan som vanligt och påväg dit rikligt med regn, vilket har fortsatt att komma ner i stora mängder även resten av dagen.
Hämtade ljudböcker på biblioteket åt maken, handlade lite mat och en innerslang till makens pågående cykelrepartion.
Till middag blev det kycklinggryta (med kokosmjölk, citron, purjolök och paprika) och morrondagens middag lagade Inga samtidigt, när hon ändå stod vid spisen. Då blir det revbensspjäll.
Vid kontakt med den väntande dottern, hade det inte hänt något än på bäbisfronten, men vet ju hur pass fort det gick förra gången, när det väl tog fart, så......
Jag har fått en känsla av att det kanske blir imorron och det tyckte huvudpersonen var en ganska bra dag att få det överstökat på, därför bestämde vi så......
Men vad vet vi, det är ju ändå den där lilla som har sista ordet i frågan.
Änderna är här mest hela dagarna nu och jag har redan städat altanen tre gånger och skällt på dom, men vad hjälper det? (fyra gånger nu....)
Dags att ta tur nummer två till Tibro snart, först en sväng in på second hand och sedan på ett "nätverksmöte" om kultur i kommunen. Vi får se vad det ger, ska bli lite spännannde iallafall. 
Nyss hemkommen igen, med bara en liten kasse för femton riksdaler från second hand. Men det var säkert andra som handlade bättre än mig idag istället.
Mötet angående kulturnätverk nere på Inredia, var också givande. Jag kan se många möjligheter framöver med breda samarbeten, som än mer kommer att "sätta Tibro på kartan". 
Nu blir det Champions League-fotboll och.... "någonting att äta....någonting att dricka"
....och bilskatten kom som ett brev på posten. Maken ställde ju på sitt fordon i förrgår igen.
 
Det fanns mera ris att elda nere i Strandstaden, här en kraftig brasa i arla morgonstund.
 
Cykeln i väntan på den av mig inköpta nya innerslangen.
 
Här ligger min Altea-sten fint, men inte skrämmer den några änder inte.....
 
Först lite musikunderhållning i den berömda trappan....
 
För att sedan hålla mötet på tredje våning, i Tibro-salen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0