Hittade sängen....

.....så småningom igårkväll, efter att "ha gått vilse" i huset i gott och väl en timma. Måste dock ha somnat ganska fort och var väl inte sådär helnöjd över att mobilalarmet väckte mig vid åtta-tiden. Hade gärna slumrat en stund till, men nu gick ju inte det.
Bra väder och skönt med en promenad på arbetstid, när jag väl anlänt dit. Sen var det sedvanliga göromål att ta sig an och framåt eftermiddagen fick vi även en rejäl regnskur att sitta under tak och lyssna på. Den varade inte så länge, max fem minuter och sen sken solen igen. Arbetsdagen var sedan strax till ända och dags att återvända hem.
Maken hade gett sig på plommonträdet och ansat det, medan jag varit borta och hämtat posten. Där var förutom reklamen en massa framkallade foton som han hade skickat in, då det var gratis. Bara portot behövde man betala och gratis är ju som bekant alltid gott.
Sen kan det vara roligt att ha lite bilder att sitta och titta på, utan att behöva starta datorn också. 
Ska väl fixa nå't till kvällsmat, bara jag kommer på vad jag är sugen på......
Imorron blir det ett besök på torget för att fixa ljung och snygga till utemiljön en aning. Det mesta är i brunskala och mycket torrt, i krukorna på gården.
Den vilda ljungen har börjat blomma så fint i skogspartierna man kör förbi, såg jag idag. Sen känns det väl "lite höst" när man planterar ljung, men fint höstväder är inte fy skam. Tycker iallafall jag.
 
Badande barnbarn fanns på korten bland annat....
 
......upp igen och hoppa i igen direkt var vad som gällde vid kvällsdoppet, berättade fotograf morfar.
 
Jodå Ia badade också, men i "sin egen lilla sjö" på verandan.
 
Men nu är de tillbaka hemma i Stockholm, med denna utsikt från köksfönstret (om man lutar sig ut)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0