Ibland blir man besviken.....

...på vissa av sina medmänniskor, vilket jag å det grövsta blev igår. Nu får vi se hur fortsättningen utvecklar sig, för jag vill inte gå in på några detaljer i ämnet förrän det är "färdigdiskuterat". Kan bara säga såhär: En del attityder är inte acceptabla......och följdverkningar kommer det att bli i någon form, positivt eller negativt återstår att se.
Sen nåddes jag nu på morronen av information via Facebook, att lillebror (igår) hade råkat ut för en olycka i skolan, som slutade på sjukhus med stygn i tungan. Aj! men enligt mamma, (och med besökande lillasyster på bild) mådde han iallafall under omständigheterna bra.
Agendan för fortsättningen på denna "lediga" tisdag blir förmodligen en tur till second hand efter välbehövlig dusch och någon form av lunch. Känns som att jag sparar på eventuellt Hjo-besök, till imorron kanske.
Änderna ger sig inte, (idag reducerade till tre) står fortfarande och "pratar" med en stängd altandörr samt lämnar visitkort såklart.
En kort tur till second hand är nu avklarad med några få fynd i bagaget. I postlådan fanns lönespecifikationen för juli månads jobb på boendet och helt klart måste jag uppdatera mig på ersättningsnivåerna angående jour och ob-tilläggens alla varianter. Men också kolla riktigheten av specifikationen, då vissa datum saknades helt medan andra bara delvis.......
Nu ska jag nog landa ändan i fåtöljen och (förmodligen) somna sött till den igår inspelade fotbollsmatchen mellan Manchester City och Liverpool. Dock hoppas jag på att kaffet hinner bli urdrucket innan detta händer......
 
Även dags att skörda trädgårdens lingon.....
 
Detta brev skickade jag alldeles nyss till skadade lillebror...
 
Vi är här nu, med alla våra småhögar.....
 
....ser du oss bättre nu då?
 
Slutligen en färsk bild på Ia:s framsteg(?)..... trolig fotograf fadern (snodd från Facebook....) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0