Jobb igen och "extramamma"....

I eftermiddags kom And-gänget på besök igen, med sin mor. Fick stänga altandörren, medan jag skar upp lite gammalt bröd för de travade bara in, flera gånger. En av dom bet i makens Foppa-tofflor innan jag körde ut dom igen.
Fyra skivor vitt bröd gick snabbt åt, men jag beslutade att det fick räcka så. Tog istället min kaffekopp från micron och en glass med mig ut till verandan, för en paus i skuggan. Varpå jag hade ett koppel "tonårs"-änder i hasorna hela vägen dit. Sen sprang de runt fötterna på mig och tjattrade, medan deras riktiga mamma bara stod och tittade på.
Till slut fattade iallafall hon att det inte blev nå't mer idag och tog täten mot "verandastupet", där fick de öva flygning ner i gräset innan hon sprang vidare nerför slänten, men väntade på dom i diket, ivrigt kacklande.
När alla hunnit ikapp satte hon fart igen, sista biten ner till sjön.
Nu blir det kvalitetstid med min egen säng, för imorron är det dags att åka till jobbet igen, för ytterligare ett dygns tjänstgöring....tur att man trivs.
.....och apropå extramamma, det är man väl lite av där också, eller kanske rentav substitut-mormor/farmor. 
 
 
Dom får tydligen göra som dom vill för mor sin....... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0