Med jobbet....och utan, i Fagersanna.

Igår var det aningens, aningens svalare, vilket jag uppskattar. Men det var ändå varmt och framåt eftermiddagen på jobbet, var det dags att åka hem och hälsa på mig.
Hade förberett fika innan jag åkte på morronen och en födelsedag bland ungdomarna var det dessutom att fira.
Medan alla de andra begav sig ner till sjön, (inklusive maken som var ciceron) passade jag på att fixa det sista och att ta min rast. Hemma på verandan med en svalkande bris, var inte alls fel kan meddelas.
Det åts kakor och tårta med god aptit och sen visade jag lite av morfars hantverk, samt mitt eget sticke. Har lovat att ta med material så de får pröva att lära sig sticka egna halsdukar, för skojs skull och dessutom bra att ha till vintern (om de fullföljer).
Har nu idag (på förmiddagen) åter landat här hemma och kört ner lite mer fynd till loppisen i lanthandeln. Dock kan jag inte delta själv, då jag går på ett nytt dygnspass redan imorron förmiddag.
På spisen puttrar chili con carne och strax serverar nog Inga lunch, till en trött arbetare. Även om man känner av tröttheten såhär i efterhand,  så är detta också ett alldeles utmärkt och trivsamt arbete att få utföra. 
Jag har genom åren haft privilegiet att alltid trivas med alla mina jobb, som jag varit anställd på.
Detta semestervikariat varar augusti månad ut och sen får jag hoppas på mer inringning efter det (annars blir det att återgå till fas 3-placeringen i skolan, men där träffar jag ju ungdomarna ändå).
Intressant att följa deras "resa"......... 
 
Födelsedagstårtan klar......
 
....väntande på gästerna som tog en promenad till sjön först.
 
Under tiden anlände den här gästen istället och fick gammal sockerkaka.
 
Här passade jag på att ta min rast och relaxa, före fikat.
 
Första hallonet på nya plantan, ligger numera i min mage.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0