Mellanlandning......

Gårdagen flöt iväg och vips var det kväll på boendet. Vi "firade" att min arbetspass-kamrat skulle gå på semester, med film, cola och chips.
Under eftermiddagen fick jag ett samtal på mobilen, med en akut förfrågan om jag kunde arbeta lördag på en tredje arbetsplats. Nu är jag ju redan uppbokad på boendet redan imorron för ett ytterligare dygnspass, så eftersom det inte är möjligt att klona sig, fick jag tacka nej.
Tidig frukost, för att starta upp skolrutinerna igen (de börjar redan på måndag) blev det att ta tag i och trots den något tidigare timman att kliva ur sängen (även för oss personal), fungerade det bra.
Avtalat efter avslutat arbetspass var att äta frukost hos kompisen, vilket jag gjorde och redan där ringde boendet och ville lägga till ett nytt pass på måndag.
Men som jag tidigare här i "ljuget" konstaterat att man inte kan klona sig (än), fick det bli ett negativt svar även här. Två dygn i sträck och en annan arbetsplats inklämd däremellan kändes också en aning för tufft.
Jag är lite seg, men strax har Inga lunchen klar och sen blir det vila.
För på söndag morron hinner jag inte det, då jag bara ska mellanlanda hemma för en dusch innan sista loppis-söndagen går av stapeln.
Idag känns också som en mellanlandning, inför morrondagens pass. Maken har härjat i slänten och ska ikväll ta sig an helgens Hantverkscup. Samtidigt med detta (under lördagen) får han koppla av med innestädning, för det är beordrat av arbetsledningen.
Sonen kommer också ut av samma anledning, cupen alltså........ inte städningen. Han var för övrigt här redan igår på gästspel, för att dra nytta av våra rabarber till en kaka att presentera på jobbets fredagsfika.
 
Undrar om han gjorde en sån här.......
 
....eller en sån här?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0