Så är det.....

Idag skulle jag ta vägen förbi arbetsmarknadsenheten för att "registrera" att jag varit där och träffat min handläggare, innan jag började halv tolv. Men inte fanns han på plats inte, utan bara AME:s egen handläggare som lät meddela att han (som var precis ny) hade slutat. Ja vad ska man säga, var min reaktion.....
Nu blir det ytterligare en ny handläggare nångång .....framöver var det enda besked vi fick. Bara en liten undran i sammanhanget: Det där med att lära känna sina "kunder" för att hjälpa till med jobb-matchning, kan vi nu helt bortse ifrån. De hinner inte ens börja förrän de slutar. Inget att undra på, då de säkert har en ohållbar arbetssituation och enbart kontroll av arbetssökande prioriteras. Vilket var solklart, då budskapet vi fick var att det var mycket viktigt att rapportera vad vi gör åt vår situation, i rätt tid och att vi knackar dörr för att leta efter jobb, inte bara sitter på internet..... 
Det var en befrielse att kunna åka till ett riktigt jobb kan jag säga, istället för att behöva lyssna på vidare "förmaningar". Detta också från en som bara gör sitt jobb..... Kan inte vara kul det heller.
Nu var det bara dagstjänstgöring idag och två turer till second hand i tjänsten ingick i detta, samt att äta nybakad kaka till kaffet och många glada skratt, innan det var dags att sluta.
Vart tog dagen vägen??
Imorron startar ett nytt dygnspass och då jag vaknar på torsdag ska jag kolla lottot. Tycker absolut att det måste vara min tur i onsdagsdragningen. Men å andra sidan är det säkert fler med mig som resonerar så......
 
Dessa godingar hade en av grabbarna bakat, medan jag blev blöt vid transport av "gods" från second hand.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0