Trodde jag.......

Ledig i två dagar, jo pyttsan! Klockan halv åtta ringde telefonen och frågan om jag kunde jobba ställdes per omgående. Visst var det ett dygnspass som behövde besättas på grund av sjukdom och jag var väl sådär lagom sugen egentligen. Men kunde ingen annan så.....
Ingen annan kunde (surprise,surprise) så det är bara att packa väskan och ge sig iväg. Dock "förhandlade jag till mig" att inte behöva börja förrän vid 12.00, vilket ger lite andrum.
Nu är det inget problem att jobba i sig, men hade väl sett fram emot två hel-lediga dagar att rå över själv och så har jag ju redan jobbat sammanlagt 60 timmar denna veckan (och tredje helgen i rad).
Nog "gnällt" om detta, men med facit i hand var det tur att mitt främmat kom igårkväll istället för idag. Annars hade vi ju fått ställa in besöket och det hade varit mycket tråkigt. 
Gräset på framsidan av huset klarar sig också från klippning en extra dag på detta viset.
Men jag hinner allt in på second hand en vända och till rastplatsens soptunna med två påsar, eftersom tömningen av min egen fortfarande "lyser med sin frånvaro", för dom jobbar väl inte helg, i den branschen.
Nu återstår bara vad jag ska göra med äppelkakan som blev över.......och vaniljsåsen?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0