Det är tur man är flexibel......

Kom igår morse hem efter att ha arbetat ett helt dygn, med akutinringning av dagdelen, vilket är en "extra" tjänstgöring på ca 12 timmar med en och en halv timmas varsel till inställelse (vilket i sin tur innebär ett sms som väckning).
Hade på grund av förkylningen som inte riktigt vill släppa taget, sovit väldigt dåligt på natten och tog alltså en powernap på en timma, innan maken och jag åkte till Skövde.
Hemkommen därifrån fanns några timmar till relax innan det var dags igen att inställa sig på arbetet för en sovande natt. Strax innan jag ändå skulle göra mig klar och åka, ringde kollegan och frågade om jag kunde dyka upp tidigare. Jodå kommer snart var svaret. Väl på plats var det "ingen ko på isen", så bara att göra sig klar för den sovande natten, som dock ganska snart utvecklade sig till en vaken helnatts tjänstgöring.
Imorse var jag med andra ord mer än seg och ställde frågan till anländande personal om att: Det måste väl ändå bli betalning för vaken natt nu....?
Nja se det var det nog tveksamt om det blev, men hon skulle undersöka saken. Ja nog för att jag är flexibel, men att (som vikarie) få betalt för endast 6 av 10 timmars utfört akut arbete och därtill hela nästa dag förstörd på grund av att man måste sova igen tiden..... där går väl anständighetsgränsen för länge sen.
Ska bli mycket intressant att se hur de löser denna personalfråga? Jag tycker det är uppenbart och väldigt enkelt och vet precis hur jag själv skulle hanterat det hela, hoppas bara att ledningen nu tänker lika logiskt.
Återkommer då jag har facit i hand......
Som sagt sova var det ja, men då maken fick ge sig iväg och uträtta de ärenden jag skulle fixat, ringde det väl en försäljare och väckte mig! Ja han var populär....not.
Startade sen dagen med middag halv fyra och har satt tvättmaskinen i arbete, samt ska försöka mjuklanda i tillvaron igen och ta tag i en del inför helgbesöket som nog anländer imorron kväll, om vi har fattat rätt.....
Får vi också ta reda på känner jag.
Slutligen kan meddelas att det sökta jobbet som riktig elevassistent (tror jag för det framgick inte av mailet vilken tjänst) var tillsatt med annan sökande (som jag förmodade). Men denna gången fick jag ändå besked om tillsättningen, ett fall framåt i sig kanske.
 
Det kom ett paket från USA idag (thank You!) och ett till är påväg vet jag....... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0