Inte mycket nytt.....

...på hostfronten, men ute ligger det kvar lite fraktioner av snöfall. Dessa kommer dock med all sannolikhet att smälta väck under dagen, då det är plusgrader på termometern.
Idag blir en "hosta-hemma-dag" med förhoppning om fortsatt bättring, för tiden är påväg att rinna ut. En vecka går fort och snart är tidsfristen slut för egenvård, önskar innerligt att jag inte ska behöva ringa akut till vårdcentralen för att skaffa läkarintyg.
Snart har jag även lite riktiga arbetspass inbokade igen och dom vill jag definitivt inte ringa återbud till.
Får väl inrikta mig på Premier League som tidsfördriv i eftermiddag och senare ikväll kostymdramat på SVT 1, men vad ska Inga fixa till middag? Det är total stiltje på fantasifronten......
Fantasin kom igång, (om än lite på sparlåga). Därav blev det hemmagjord pizza, då jag hade lite jäst över efter ett saffranskrans-recept som jag provade. Nu ringde ugnen på mig och det är dags at ta ut nämnda bakverk.
Hade tänkt att servera det till julfikat framöver........
Maken har spacklat och donat en del i gäststugan och är nu på "uppdrag" till granleverantören med en julblomma och lite hembakta kex som tack för vänligheten.
Själv bänkar jag mig vid engelsk fotboll........
 
Elvakaffe vid datorn......
 
...Ingas mästerverk till middag......
 
......och mitt "experiment" (med recept) till julfikat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0