Lunginflammations"ledigt"......

Ja det är väl bara att läsa ironin mellan raderna, då det inte är nå'n hit att hosta när det inte går på grund av revbenets trista kondition.
Idag har vi inte gjort så mycket, mer än att mor och barn spelade spel och sen åt vi broccolisoppe-rester från gårdagen, till lunch med stekta baconskivor i.
Nu finns en fikakorg packad, för nästan alla ska åka till mor i Hjo och göra julbesök. Bara jag och äldsta barnbarnet stannar hemma. Maken ska därefter köra föräldrarna till Skövde, för de ska gå på "date". Vilket i detta fallet betyder bio och mat innan de tar bussen hem till di gamle och barna' igen.
Själv får sjuklingen försöka parera hostningen till ett minimum, lydigt äta sin medicin och hoppas på ett någorlunda snabbt tillfrisknande.
Lite TV kan det nog bli innan jag ska steka kyckling och koka ris tills morfar med de andra två barnbarnen åter är tillbaka i stugan.
Imorron får vi se om jag orkar åka en liten tur med "ledsagare" till mataffären och bunkra upp det sista, innan stora matlagarkaoset bryter ut på julafton.
Innan dess blir det dock uppesittarkväll, så skinkan ska ju griljeras mä'.
Ja det får bli som det blir..........
Har precis övertygat Ia om att hon visst skulle sova, ......det tog en stund.
 
Mamma och bröderna spelar spel......
 
...jag fick också vara med en stund.
 
Hungrig bliiiir man.
 
Uppdraget utfört....
 
Det kom ett blomsterbud, till maken......
 
....och Storebror bakade julaftonens rulltårta, med min assistans.
 

Kommentarer
Postat av: Marie Blom

God jul Gerd!

Den är till dig med...

Jul och krya på dig kram

2014-12-22 @ 22:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0