Med förhoppning om......

....några timmars sömn denna tjänstgöringsnatt, ska jag snart åka till jobbet.
Hostandet förbättrar inte oddsen direkt för inatt har det varit lite si och så, samt väldigt ömma "icke"muskler i sidor och rygg. Att det inte ger sig.....
Annars har här hämtats gran i skogen, vilket gick väldigt fort, då de enligt utsago sprang på en fin nästan direkt. 
Själv var jag hemma och samlade krafter......
Därefter blev det dags för lunch och eftersom Inga inte gjort någon meny fick det bli en improvisation: Potatisgratäng innehållande köttfärs.
Stockholmsgänget var sugna på att gå på bio, för att se "Sune i fjällen" och drog iväg frampå eftermiddagen, efter att ha lagt lillasyster att sova. Hon fick stanna hemma med "di gamle" och ganska snart vaknade hon och var lite allmänt missnöjd. Jag utrustade mig med ett kramdjur, tryckte in nappen i munnen igen och lade mig att vila tillsammans med henne. Där sov vi nog en dryg timma och sen ville Ia inte vila mer.
Men mat gick bra att locka fram det vanliga skrattet med, en stund. Men nå't fel var det iallafall  och vid närmare inspektion, krävdes en totalservice i de nedre regionerna (inklusive nya kläder).
Sen smakade Mariekex och "klämgröt" bra igen. Alldeles nyligen återkom övriga gänget och iallafall vuxen-rescensionen av nämnda film var sådär......
Nu har vi klarat av en kvällsfika och om två timmar drar jag till jobbet, för att återkomma hem till frukosten imorron.
Julgranen är inburen och satt i sin fot, sen får vi se om den kläs ikväll eller imorron förmiddag.
Alla attiraljer finns tillgängliga om andan skulle falla på, under kvällen.
Snart är det lotto-dragnng också.......
 
Ut med nappen.....nu blir det mat!
 
Lite relax på det.......
 
......och sen:Men hej på dig Ia, ska vi leka?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0