Nu har jag tagit beslut.....

....om att hosta och snora "i min ensamhet" veckan ut. Maken har inget val, han får stå ut med sjuklingens oväsen, antingen han vill eller ej. Men att gå till skolan och väsnas var ingen bra idé tyckte jag och fortfarande finns det väl en del baciller som skulle kunna byta ägare och det känns onödigt.
Bättre att försöka kurera mig så jag orkar fira (tidig) julafton hos syster på söndag förmiddag. Det är iallafall nästa delmål.
Vi får se om jag orkar några mindre göromål här hemma, annars skiter vi i dä' mä'.....
Alldeles nyss ringde det från "Indien" igen om att Windows inte var ok. Att dom inte ger sig, men det var ett tag sen sist nu. Några väl valda ord och på med luren bara.
Ikväll finns det EM-handboll att se fram emot och bönder på resa, samt Sverigequiz.
Tills dess får jag väl leta jobb att söka. Hittade ett igår förresten, som jag skickade in på, men då jag tidigare sökt jobb här och inte ens bevärdigats med informationen att tjänsten var tillsatt, är det väl inte nå't att hoppas på.
Det är förresten den skola där jag nu "jobbar gratis" med sådana uppgifter, om nån undrar.....
Kan eventuellt vara en försvårande omständighet kanske. Låter jag sarkastisk?, så är det helt rätt uppfattat.
 
De flesta julklapparna är klara sen en tid tillbaka, nu flyttade till platsen för granen bara. Det blev väldigt tomt på golvet i mitt datarum.....
 
Var "tvungen" att elda lite adventsljus en stund.....i köksfönstret.
 
Det kom en julklapp från England, thank you Colwills/Bridgmans.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Din stackare, hoppas du blir frisk snart! Kramar

Svar: tack....
Gerd Berg

2014-12-10 @ 15:53:41
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0