Nu kan jag shoppa loss......

Vi har idag varit hos syster och firat en tidig julafton, efter att ha hostat upp mig hela vägen dit. Vi var tvungna att först ta en tur in på Hem&Hobby för att köpa julklapp från dotter med familj till moster.
Det blev inhandlat ett "hopaplock" målarböcker, klistermärken och tuschpennor, som jag sedan var nödsakad att köpa julpapper till, för det bjuder dom inte på längre. Affären har blivit för stor i mer än ett avseende alltså.....
Slå in paket kan man alltså inte längre göra, utan att köpa presentpapper.
Nåväl vi fick allt fixat och fortsatte mot lite försenat elvakaffe och skinkmackor, innan det blev julklappsutdelning.
Två paket blev "godkända" av syster, de som innehöll pysselgrejer. Kläder och husgeråd har hon inte så mycket till övers för nämligen.
Maken och jag fick var sina presentkort, jag på nämnda Hem&Hobby och han på Dressman. Eftersom han har några presentkort från Team Sportia stående hemma också, tyckte han att det nog kanske var dags att ta en klädköpar-runda i veckan, när han ändå ska in till sta'n i annat ärende. 
Lite köttfärssås har Inga snott ihop till middag och den ska jag nu avnjuta med (överblivet ris) till fotbollsmötet Manchester United-Liverpool. Kan undra hur detta ska sluta.......? Jaa hade väl påkänn, förlust med 3-0. Men trots att de spelade ganska hyfsat, (jämfört med de senaste matcherna iallafall) ville bolluslingen inte leta sig in i mål. Där stod en liten spanjor och motade alla skott......
Handboll ska det också bli framöver, men först lite kaffe till hostattackerna.
 
Dom tar nog slut ganska snabbt......
 
Syster hade lite möbler över, här en av dom......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0