Så det kan gå........

 
 
Åkte ju till jobbet för att tillbringa natten igårkväll. Bäst som jag satt där och fikade lite, samt småpratade med ungdomarna och kollegan, hostade jag till och vips small det i ett revben. Denna gången (det var nå't år sen sist) på vänster baksida nertill.
Det fick bli sittande sovställning, så mycket det nu gick att slumra och imorse tog jag mig hem med viss möda. Ringde sjukvårdsupplysningen och hade bara 43 samtal före, men det tog ändå inte mer än tjugo minuter innan jag kom fram. Förklarade problemet och fick en tid i Skövde på jourcentralen klockan elva, (vilket många fler än jag hade fått visade det sig). Maken ställde upp som chaufför och sällskap. Dock gick det ändå hyfsat snabbt att få komma in, bli lyssnad på (i dubbel bemärkelse) och konstaterad misstänkt lunginflammation. Medicin mot detta och nu har jag landat i min fåtölj här hemma och kan inte göra så särskilt mycket mer än hosta försiktigt, ta hostmedicin och penicillin samt hoppas på snar bättring. Jag säger som kompisen från sin "sjuksoffa": Det var ju inte baciller jag önskade mig i julklapp och nu "skiter sig väl" de inbokade arbetspassen närmsta tiden dessutom.......
De andra i klanen har åkt upp till el-ljusspåret för att grilla korv.....
Vi får se om det finns nå't intressant att ljuga om från sjukstugan, annars blir det bara sporadiska inlägg framöver ett tag.......
 
Lucia är passerat.........
 
....här badar vi av oss grillröken...
 
....och julgranen är redan "laddad", flera dagar i förväg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0