Vadd i huv'et.....

....känns det som och snuvan "bubblar i näsan", vill inte komma ut. Dessutom är de få magmuskler jag kanske hade, helt utarbetade. Inget lysande läge direkt. Men ute skiner solen....nästan, himlen är iallafall mestadels blå.
Energikurvan är inte direkt på topp, men kanske orkar jag företa mig något ju längre dagen lider.
Julgardiner i gäststugan uppsatta och några prydnader på plats. "Sanering" av kökskaklet (läs spruta på medel och torka av) innan God Jul-dekalerna monterades upp, en hostattack på det och nu får vi se om jag orkar göra mormorsbiffar till frysen.
Maken tog skräpet i gäststugan och åkte till återvinningscentralen, för att sedan fortsätta till affären och inhandla lite småsaker till "finishen" därute. Jag fortsätter på sparlåga och hoppas på bättring.
Mormorsbiffar i ugnen och även stekta till dagens middag. Nu blir det nog inget mer gjort av Host-Fia idag, mer än hosta då förstås.....
 
Kakeldekorationerna påplats......
 
Mormorsbiffar i ugnen....
 
Julgardinerna uppe inne och tomtarna på dörren ute.
 
Biffarna klara för frysen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0