Datadoktorn....

...tillika sonen, har varit här och hämtat mammas dator för att göra en "hälsoundersökning" på den. Allt detta för säkerhets skull, så ingen skit har hamnat där som ställer till problem framöver.
Detta med anledning av att någon använt min mailadress som avsändare (spoofat sa han visst att det kallades).
Whatever säger jag, men är tacksam över att dessa konsultkunskaper finns att tillgå vid behov. Så stort tack till honom och en matlåda med ugnsfalu på köpet.....
Beslutade mig för att inte åka till second hand idag, utan vara hemma och kurera bort förkylningen, om det går.
I ugnen solar just nu en potatisgratäng på "sista versen" och jag hoppas givetvis på en god middag utav detta.
Gick ju inte så bra på skidorna idag på OS, (utom för Norge då såklart) men vi har ju blivit bortskämda med överprestationer i snart två veckor nu, så det är väl på sin plats att tagga ner förväntningarna.
De är ju bara människor de som presterar, men ibland undrar man.......
För egen del presteras det inte så väldigt mycket just nu, det är chill och åter chill  som gäller, idag och imorron.
Maken klagade nyss på att jag hade delat med mig av bacilluskerna. Det är tacken det, för att man är generös.....
Får väl bli Melodifestival ikväll trots allt, fastän det har varit tämligen skral kvalité hittills och än så länge kan man ju hoppas på att Lotto-dragningen kommer att pigga upp....ända fram till 20.00 iallafall.
Kan meddela att middagen var ok, dock förtjänade den inga Michelin-stjärnor.......
Nu ser jag fram emot en kopp kaffe och lite mer stickning. Den rosa tröjan (färdig igår) har fått ett nytt hem och väntar nu bara på att bli hämtad, om en vecka.
Ha en fortsatt bra lördag.........
 
Gårdagens solnedgång.....
 
Rosa tröjan....

...och dagens middag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0