För trettionio år sedan idag......

....bytte maken och jag ringar på Sprint-VM (skridskor) på Ullevi i Göteborg, till en kopp varm choklad med ostmackor.
Har "firat" med helt ok hotellfrukost och nu är det OS som gäller i "Sviten", (vi tittar på den stora TV:n) där damerna just startat stafetten. Maken ska senare ut på idrottshistoriskt uppdrag och då passar nog jag på att ta en runda på sta'n, i jakt på eventuella fynd.
Ja det var ju en god prioritering att titta på damstafetten, nu ska vi se om det kan toppas med något prisvärt på sta'n.
Jodå, jag har återvänt till hotellrummet med en stooor kasse och är hyfsat nöjd med dessa inköp (tre tröjor och en klänning). Inväntar nu bara makens återkomst från sin utflykt, så vi kan ta lunch. Hittade ett café (vilket inte är speciellt svårt i Alingsås) som hette Viola, precis som det i Skövde som fanns förr, för länge, längesen. Vi får väl se om vi hinner dit innan de stänger. 
Ikväll ska vi äta buffé på Deli-deli, vilket ingår i hotellpaketet från happydays.se och det kan nog bli bra.
Små, små ränder av ljusblått tycker jag mig kunna ana på himlen dessutom, kanske kan bli en promenad i solsken också......
Maken ramlade in strax före tre och då var det kört med café Viola, så det fick bli en hamburgare i Wallins kiosk (igen) och sen åkte vi ut till Nolhaga och gick en liten runda i parken, men det var lite snålt om öronen. 
Nu är det chill på rummet innan buffén......
 
Gårdagens romantiska måltid på hotellrummet.....
 
....väggdekoration i frukostmatsalen.
 
Synd(tur) man inte hade cykeln med (utsikten från ena fönstret).
 
Längst ner därborta, skymtar det gula hotellet.
 
Café Viola.....Alingsås-style.
 
Kvällsbuffén serveras här.
 
Ån flyter genom hela centrala staden.....
 
...och här en gammal bro, åt andra hållet.
 
Vi åkte ut till Nolhaga naturreservat.......
 
.... i slottsparken fanns detta knotiga träd....
 
...och här står Fagersanna-ändernas "avlägsna" kusiner och fryser.
 
En bild på själva slottet kan jag också bjuda på....
 
...liksom fler "invånare" i barnens lantgård bredvid......
 
....så också en klunga kolonistugor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0