Första da'n på länge.....

....vääääldigt länge sen jag var i skolan, om man undantar den korta sejouren på Högskolan i Skövde 2009 då jag läste spanska i tre månader. Har nu alltså "återknutit kontakten" med skolväsendet, i form av "bihang"/extra resurs på Lärcenter i SFI-undervisningen. Vi får väl se så småningom om jag kan bidra med något, men det verkar så.
Det är upplagt som självstudier med bara en lärare fungerande som "konsult", då det kör ihop sig för tjugotalet elever i olika åldrar. Då kan man förmoda att även jag bör kunna göra nån nytta emellanåt.
För det svenska språket kan jag väl.........
Vi får se framöver hur det utvecklar sig och vad det kan bli av mitt önskade sidoprojekt. Till att börja med är det en hel massa nya ansikten att koppla ihop med rätt namn och  lära känna.
Idag var det inte så många lektionstimmar. Solen sken och jag passade på att ta en promenad vid hemkomsten, men det blåste allt lite snålt om öronen även idag trots solens närvaro och högerknät "tjatande" hela tiden.
Lunchen är avklarad om än en aning sent, två banankakor står och svalnar på diskbänken och dillkött puttrar på spisen till morrondagen. Alldeles nyss hade jag besök här i trädgården av en flock sidensvansar.
Nu ska jag ta en kopp kaffe (till) och göra en summering av helgens vistelse i Alingsås. En recension över weekendpaketet att överlämna till researrangören happydays.se. De behöver inte vara oroliga, för allting fungerade perfekt, bra sammansättning och trevligt bemötande överallt.
Förresten, känner mig lite "raspig" är det månne en förkylning på gång? Det vore väl typiskt i så fall.......
 
Morgonsol över skogen på andra sidan sjön.....
 
Utsikt över Örlen från Strandstaden, på min promenad.
 
"Röda stugor tåga vi förbi...."
 
...nja, det var väl ett bra tag sedan nu.
 
Bäcken i Skeasta'n försvinner in i skogen.
 
En av grannarna har lite att göra....
 
Sidensvansarna pausade i grannens björk.
 
Bakbevis......bagaren har smakat lite bara.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0