Ganska skönt.....

....med sovmorron, även om det inte är så fasligt tidigt att börja 08.15 heller. Men fredagar (hittills iallafall) har inneburit "skolstart" 10.00. Trots detta, var det en elev som försov sig. Nu tycker inte jag att "det borde vara fullständigt omöjligt" att lyckas med detta, då det faktiskt (på den gamla goda tiden) även har hänt mig en gång. Händelsen som ju numera är preskriberad, var en än värre variant, då jag började jobbet klockan 11.00.
Inte helt angenämt att ringa ner till en humorbefriad arbetsledare (som redan hade sin uppfattning klar om mig) och erkänna eländet, när jag insåg att jag inte skulle hinna i tid.
Hon tyckte väl också att hon fått "vatten på sin kvarn" och kvitto på min personlighet och så långt, en av mina brister. För att försova sig när man böjar så sent på dagen, gör ju ingen ordentlig och skötsam människa, så det så! Men sånt händer faktiskt, "in real life".
Ingen lång skoldag alls idag, men efteråt fanns det en massa ärenden att ta tag i. Lämna ett par "fuskvantar" till en kompis, hämta hem en av mina tröjor hos Rebdesign, ta ut kontanter....
Där kan vi stanna till ett tag, för bankomaten vid Nordea var avstängd, vilket föranledde en förflyttning till Sparbankens maskin. Till ingen nytta det heller, då även den visade samma text, så bara att trava in och ställa sig i kön på ICA, för att lösa uppgiften.
Med det avklarat blev det en bukett rosor på torget, att ta med tillsammans med presenterna till Hörnebo och bonusdottern som jag delar födelsedagsdatum med.
Nu var hon inte hemkommen från jobbet ännu, utan skulle anlända vid fyrasnåret (sa yngste sonen som var hemma på lunchkaffe från skolan). Bara att sätta blommorna i vatten och lägga paketen på bordet alltså och sedan åka hemöver för att starta helgen för egen del.
Nu återstår en väldigt tråkig uppgift som är ett måste....bädda sängarna, eftersom jag gav order om totaltvätt på det området innan jag åkte i förmiddags. Så lika bra att......
 
Gårkvällens tröja......dags att starta en ny...tror jag.
 
Påskbrasan byggs på.....nere vid sjön.
 
Kassler med chilisås till middag....doggybag till sonen finns.
 
Kunde inte låta bli att köpa påskliljor, fastän jag har födelsedagsbuketten kvar.
 
Färdig!!!!!!
 
Belöning! till gourmetkaffet som maken har bryggt...... och bjuder på. Fredagsmys, eller?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0