Ångmaskin, megafynd och kräm....

Även idag har jag tränat, i dubbel bemärkelse. Väckarklocka och dusch, för att sedan ge mig iväg mot tandläkarmottagningen. Det var dags att göra en kontroll hos tandhygienisten, vilket ingår i frisktandvården som jag har ett avtal om (..och betalar 122:- varje månad till).
Hon hittade inga hål och röntgenbilderna såg också bra ut, därför blev det endast lite puts och flourlackning. Medan jag satt där i stolen, ringde givetvis min telefon i fickan. Den ringer ju nästan aldrig, men det var väl klart att den skulle göra det, när man satt så lämpligt till
Svarade iallafall och det var Hantverkscentrum, som nu äntligen hunnit laga(limma) skadan på morfars ångmaskin. Det kändes inte en dag för tidigt.
Hade några inköp att göra och sen bar det iväg till gymet som "grädde på moset", för fysisk träning. Väl hemma igen följde dusch"träning" nummer två och lakansbyte i sängarna, medan potatisen kokade. Det fanns fläskstek från gårdagen som räckte till middag även idag, förstärkt med några potatisar och kokta grönsaker (till mig).
Dags så att åter igen bege sig in till centralorten då det i egenskap av tisdag är öppet på second hand 15.00-18.00. Innan jag åkte dit hämtade jag ångmaskinen som nog hade rejäl hemlängtan, då den camperat på Hantverkscentrum i två månader.
Så till fyndrundan på Candela, där jag som vanligt bytte några ord med flera bekanta. Här träffar man alltid någon, vad sen fynd beträffar var det en aning tunt på den fronten, ända tills jag kom till glashyllan. Här åkte både det ena och det andra ner i korgen, innan jag hittade till kassan. 
På hemresa nummer två för dagen, ringde mobilen i fickan igen! (faktiskt för tredje gången idag) och nu var det åkaren som ska hämta soffan, för transport till sin nya ägare i Skåne. Förhoppningsvis kan han komma ikväll, annars runt halv åtta imorron bitti. vill det till att han är i tid, eftersom jag/vi ska vara i Skövde 8.30 på informationsmöte hos Arbetsförmedlingen. Ja vissa dom bara roar sig.......
.....och till kvällsmat har jag kokat kräm, på färska aprikoser som jag köpt idag.
 
Nu är den hemma igen....
 
Tre vinglas och fyra fantastiskt fina champagneglas (tycker jag iallafall)
 
Aprikoskräm.....hemmakokat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0