Deadline......

....för soffans fortsatta öden närmar sig. Det finns flera potenciella nya hem, Västkusten, Örebro eller Skåne.
Än är lite tid kvar tills jag drar strecket i budgivningen och vi får  väl se vart den flyttar.
Annars är det nästan sol fortfarande, vid tiotiden var det sol. Idag ska jag befria vardagsrummet från julen har jag tänkt mig, iallafall det mesta av de röda nyanserna. 
Deadline för bestämmande av soffans nya hemvist är nu passerad och det blir Skåne, om det  inte tillstöter några komplikationer under betalnings- och transportprocessen.
Inte blev det många knop idag inte, bara en hylla flyttad från gäststugan till lilla toaletten och några julbefriande grepp därute i samband med denna flytt. Sen kom tavlorna upp igen, efter gästernas ommöblering av utrymmet.
Vi får se imorron om det övriga överskottet av möbler får åka till second hand, då de öppnar igen efter juluppehållet.
Själv får jag väl försöka planera denna första riktiga arbetsdag efter alla helger. På agendan finns telefonsamtal, mor-besök, gym-aktivitet och alltså second hand. Däremellan kanske lite mat också, idag fanns det tillräckligt med potatis/tacogratäng kvar att värma i micron, vid individuellt vald lunchtid.
Maken kollar VIK hockey på TV:n och jag ska väl företa mig nå't vettigare än detta "ljug" också kanske....... 
 
Vi är här nu, blir det nå'n mat eller?
 
ok, bara frön idag alltså.......
 
....medan en annan småfågel kollade läget. Lite svårbestämd sort, kan ha varit en gråsparv men tvivlar på det.
 
Lite mer förvaringsutrymme till lagret av schampoo, tvål och annat. Hyfsat blev det, tycker jag nog.
 
I väntan på flytten till Skåne...... (fast inne i glashuset numera)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0