Fick vi nån tårta då........

Idag ska vi åka till sonen för att "fira av" trettioettårsdagen, som inföll i tisdags men då var han på jobbet hela da'n och hade inte tid med något kalas. Nu har vi redan firat såpass att han har fått presenterna, i samband med att storasyster hans fyllde och de var här på julhelgen. Allt på en gång fick det bli, eftersom vi inte bor nästgårds och kan springa i varandras "stugor" stup i kvarten.
Maken får alltså följa med på lördagsutflykten till både second handen och gymet, för att vara med på besöket hos sonen, då bilen bara åker en resa. 
Såhär blev det: Vi kom iväg strax före halv tolv, stannade först hos second hand. Maken gick lite planöst omkring därinne, kollade skivor och böcker. Jag gjorde min vanliga "lov" runt lokalen, men hittade inte så mycket idag, en liten duk, en kul olja/vinägerflaska och vid kassan "Spelet om Europa", vilket kanske framöver kan vara kul som sällskapsspel med barnen. Från 13 år stod det upplyste maken, men dom blir ju äldre replikerade jag och inhandlade detsamma.
Sen blev det en snabbis på Netto innan vi for till sonen. Här fick vi, mycket riktigt tårta och två sorters sockerfria kakor, varav den ena var en nyhet för mig. Maken smakade och sa att den var ok, så den kan ju fortsättningsvis köpas då vi har ärende till Maxi i sta'n.
För övrigt diskuterades dator och TV-relaterade saker (surprise, surprise) men jag deltog en del i debatten iallafall.
Sen fick jag bekanta mig med den nya tidens "raspberry pie"( vilket för mig är en paj med hallon) men icke så sa sonen och hämtade en svart "mackapär". Det var tur att jag satt i hans sköna elfåtölj, för plötsligt kände jag mig såååååå gammal. Vill inte lära mig mer elektroniska prylar nu......har ännu inte full koll på vare sig telefon, GPS eller börjat använda "padda". Så vänta lite nu...........
Lämnade maken att fortsätta tekniksamtalet, för att roa mig på annat håll en stund, ......gymet. 
Hämtade därefter maken, så han fick åka med hem igen. Nu är jag nyduschad och färdigäten, då väntar fotboll på burken. Men Liverpool spelar inte förrän 18.30 idag så ingen bråska.
En iakttagelse till bara, det är ljust nästan ända fram till halv fem numera...... yippiiiii! 
 
Dom börjar bli fler igen....och ta sig friheter.
 
Här bor han, sonen. I samma trappuppgång som jag själv en gång bodde som barn fram till 3 år. 
 
....och här är tårtan som vi bjöds på.
 
Till sist en mycket konstig "hallonpaj", i mina ögon iallafall.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0