Nyårsfrukost....

Idag var det säkrast att ställa väckarklockan, så man kom upp i tid för frukost. Visserligen hade jag avtalat tiden till elva med goda vänner som var inbjudna att dela årets första frukostsittning, men man vet aldrig hur länge det blir i bingen om "det får sköta sig självt".
Vädret är en aning ljusare idag, (om än molnigt) kanske kan få se en gnutta sol innan mörkret åter lägrar sig. Finns några timmar kvar att hoppas på. Vinkade av gästerna alldeles nyss, de skulle vidare till gymet och bjöd in mig att haka på. Men jag var ju där i förrgår, så det får allt vänta någon dag till....
Dags att kolla läget på TV-fronten, då det är fotbollsdag i England och minst tre matcher visas. Middag får vi ta lite senare och fantasin flödar friskt i huvudet på Inga, så det blir "full english breakfast" på menyn.
Jag kan se lite av ett tema här, hon tenderar att göra det lätt för sig. Kanske är en vink om att så kommer det att fortsatta nu på det nya året. Vi får väl se.......
"Frukost" nummer två äten, men nu kallad lunch/middag och se, lagom klart till matchstart.
Sålångt helt ok, ledning 1-0 för Liverpool även om de ännu inte spelar bra. Men de har ju andra halvlek på sig också. Senare under kvällen blir det väl lite rojalistisk "underhållning" och därefter slutet på "Fröken Frimans krig".
Inte blev det nån sol inte och nu är det helt svart. Men det har ju vänt, ljuset kryper sakta men säkert tillbaka.
2014 första dagen avklarad, nu bara 364 kvar ...... 
 
Dukat ock klart för frukost med kompisar på det nya året.
 
Gästernas avfärd i nya bilen, mätta och belåtna i riktning mot gymet (....utan mig)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0