Alla plockar svamp och medicinska åkommor.....

...åtminstone är det vad man hör överallt och de hittar såååå mycket, att de blir trötta på det och ger bort den för att slippa rensningsjobbet. Ja det går ju bra att skryta och till stor del är det säkert sant också, men jag undrar bara lite stilla, var de plockar alla dessa mängder. För jag hittar sällan eller aldrg något att skrävla om.
Om jag nu mot förmodan skulle springa på några stycken, hinner det nästan aldrig bli tråkigt att rensa för det tar inte lång stund. Sen räcker det nätt och jämnt till varsin kvällsmacka åt maken och mig. That's it!
Vilket återigen är fallet, då jag på jobbets hundpromenad lyckades hitta ett litet dike med några stackare, som jag på hemvägen sen stannade och skördade. Dom tog nog en knapp kvart att rensa och sen får vi se hur mycket stekpannan stjäl av återstoden.
Efter jobbet var jag även inne på vårdcentralen och tog ny sänka, då den var hög för en månad sen. Sen fick jag hjälp med en "nytillkommen leverfläck" som sitter lite illa och har börjat både skava och klia. Distriktssköterskan konsulterade en läkare som sa att hon skulle "punktera den" och blev det inte bra fick jag återkomma och reklamera hans ordination......Det visar sig!
Bonusdottern skickade samtidigt ett meddelande att hon skadat sig, låg på sjukhus och eventuellt hade brutit något. Riktigt vad var lite oklart i meddelandet, så vi får avvakta mer information.
Och fru And är som hon är....oregerlig och konstant hungrig. Jag "grundar " just nu med en ostmacka, för att kunna njuta av kantarellmackan i all dess litenhet, om en stund. För den lär jag inte bli mätt på, snarare bara att den retar aptiten och så finns det inte mer.....
VM är slut och det blev som jag inte ville, men trodde: Tyskland vann och Schweinsteiger fick sitt guld, men en hel del "stryk" på plan innan dess. Ja han kan gott smaka på "egen medicin", för det är precis därför jag inte gillar honom. Han är alldeles för ojuste och sparkar ner sina motspelare alltför ofta (en varning igår också).
Nu dags att titta på "The Paradise" som fick bli inspelat igår just p.g.a. fotbollen.
 
Hinder ivägen.......
 
...åt båda håll. De tog mycket plats, men det gick att backa ut, sakta. Bara vägen blir fri från gropar nu då.... 
 
Före......
 
...och efter rensning. Alla andra lägger ju upp läckra svampbilder så........
 
En "selfie" som avslutning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0