Dags igen.....

Hann inte ens vakna av mig själv imorse, utan blev väckt av telefonen (t.o.m. maken vaknade och svarade).
Det var semestervikariatet som boendehandledare, som åter igen behövde personal under merparten av dagen idag.
För att "få in en fot" och visa att man menar allvar, då man säger att man vill ha så mycket jobbtid som möjligt, är det ju bara att åka dit. Så idag har jag arbetat från 10-16, inklusive två timmar på "Örlen beach".
Dock behövde jag inte bada som tur var. Det gjorde inte så många av de andra heller för den delen, men spela boule, kicka fotboll och testa beachvolleyball blev det.
Sämre arbete kan man ju ha om vädret är såhär fint, eller hur. Tiden går fort och strax har man tjänstgjort sex timmar, det gör ju heller inte ont precis.
Nästa anhalt mataffär och en kasse förnödenheter att ta med hem, då stängningsdags i Fagersanna redan passerat. Har precis klarat av lite middag nu: Klyftpotatis med fläskkarré och ser fram emot kaffe på verandan om en liten stund. Tvättkorgarnas innehåll får fortsätta att vänta på sin tur.
 För nu är det min tur, baaaaara min tur.
Sen stundar bronsmatchen i VM och innan dess har jag säkert blivit miljonär.........
 
Utsikt åt ena hållet (från badplatsen) mot Fläskön......
 
...medan några ung-änder simmade åt det andra hållet. Taskig arbetsmiljö? Näää inte idag.......
 
Äntligen! har badgästerna dragit, nu är bordet mitt igen. Våååga inte komma tillbaka.
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0