Var bor vi och läxförhör.......

Ytterligare en dag är avklarad i skolan och idag hade vi besök av skolsyster, som sagt att hon ville vara med på en lektion för att se hur det var. Hon tyckte också att det var roligt, precis som vi hade sagt till henne att det skulle vara.
Eftersom det är just roligt, så går tiden väldigt fort och blir strax imperfekt. Då-nu-sen ritades upp på tavlan och magistern illustrerade: "nu går jag, nu springer jag och nu hoppar jag.......".
Sen berättade han om vad vi ska göra: vi ska skriva på tavlan, vi ska titta på kartan, vi ska ha rast.....
Några högläsningsövningar i boken hanns också med, samt läxförhöret såklart. Där fick alla gå fram och skriva på tavlan, flera gånger var.
Då rasten var avklarad gick vi till ett annat klassrum där det fanns en kanon att visa en världskarta på "vita duken" med. Alla världsdelar (på svenska), alla närvarandes hemländer och nuvarande bostadsort letade vi upp på kartan.
Sen blev det lite kortfilm som avslutning: "Plankan", där det inte sägs nästan någonting, men alla kan skratta åt de dråpliga situationerna och kroppsspråket som förmedlar storyn.
För min del blev det därefter shopping på ICA, vilket inträffar sådär max två gånger i månaden (kanske ännu mera sällan faktiskt). Lite svårt att hitta var varorna står med andra ord, men skulle inte ha så mycket.
Höjdpunkten på dagen följde sen. Ja jag har varit på gymet nu igen......och färden därifrån är en sann höjdpunkt.
Maken hade fått en "arbetsorder", (som han gärna utför) nämligen att baka fläskpannkaka i ugn.
Den var precis klar då jag svettig klev in genom dörren och det var inget fel på smaken, men lite salt i smeten hade han ju kunnat "pula i" (tyckte jag).
Nu är han och kollar (hos yrkeskunniga) hur dåligt han egentligen hör, alltså inte den selektiva hörseln utan den riktiga. 
Dags att tvättmaskinen får ett uppdrag igen känner jag och lite påtår på altanen går nog ner, nu såhär efter dusch nummer två på da'n......
Sen får vi se om det blir nån rapport till AF idag, då jag sköt upp den från igår. Men å andra sidan kan man ju inte vara "hur redig som helst" på en och samma dag, får nog spara lite till imorron känns det som.
 
"Däruppe ovan molnen, är himlen alltid blå......"
 
Hittade denna julklapp från USA i skåpet, kolakaramelliserade popcorn, som jag öppnade. Jodå precis så sött som det låter. Kul grej, men inget jag kommer att tråna efter...... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0