Varför "hinner man ingenting" när det är varmt?

Vi hade lite planer när dagen började, men alltmedan timmarna gick blev det mer och mer uppenbart att planerna inte skulle hålla. Vissa i sällskapet (läs alla utom jag) har ju en tendens att vilja bada i tid och otid.
Ett par omgångar ner till sjön har det redan blivit, medan jag drog till Tibro för att handla kvällens "delikatesser".
Grillad lunch följde därefter och mera dopp i sjön, samt cykeltur i träningssyfte för mågen, tupplur för Ia och snabbdopp igen för de andra......
Så fortskrider dagen, med en och annan dispyt bröderna emellan angående dataspel och "whatever". Det är för varmt och det sätter sig snabbt på humöret. Det är min fasta övertygelse iallafall. 
Sonen med kompis gjorde ett vattenstopp nyss, på sin väg från gymet ner till sjön för att bada. 
De halvstora änderna har precis gjort ytterligare ett "kom-i-håg-besök" i trädgården och är nu påväg nerför slänten till sjön igen. Ja dom fick både bröd och frön idag också.
Vi skulle ha tagit oss till Balteryd för att se på begivenheterna där, tårtor, tecknat, musik och modellflyg. Men vi orkade bara inte när allt kom till krita.
Ikväll ska vi äta tacos och sen är det bara en natt till innan nollåttorna gör sorti för den här gången. Hem igen till jobb och pappavecka för bröderna. Ia och mamma får fixa iordning lägenheten efter golvslipningen, som ska vara färdiggjord nu när de kommer hem.
Jag får väl hoppa över loppisen imorron, eftersom det är sista dan med gäster och på måndag börjar jag jobba ordinarie semesterpass på Iuventus-boendet. 
Lite mer att dricka kanske.......för jag svettas som en gris oavbrutet.
Men det börjar dra in moln nu, så kanske att det blir lite svalare snart........
 
Igår kväll "pratade" pippin med Ia.....
 
.....och här nere är de.... "titt som tätt".
 
Tupplur i den spanska "drägglisen". "Har varit fängslad i 9 månader, men nu är jag fri."
 
Storebror behövde tröstas, för han hade slagit i knät.
 
Dagens halloumi-stekare......
 
Då var vi här igen då barn, ät nu ordentligt!
 
....sen vilar vi lite, innan vi går tillbaka till sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0