Dagen efter.....

...stora migrän-attacken känns det fortfarande lite segt, trots att jag nog sov nästan tio timmar inatt.
Dock är det hanterbart och inget dunkande i huvudknoppen kvarstår. Därför kunde det bli en tur till second hand och vidare till vissa livsmedelsinköp i centralorten.
Det var även meningen att jag skulle kollat "Bilar, bågar och blommor" på Ånaplan, men då jag glömde både kamera och telefon hemma, fick det bli en resa till, lite senare.
Och givetvis hade sonen försökt få tag på sin mor angående utställningen. Han deltog nämligen, visade det sig och behövde lite assistans med en stol och lite dricka. Detta meddelande nådde (på förekommen anledning) inte mig förrän jag återvänt hem och då var det bara att brassa nå't ätbart, sparka igång maken och dra iväg snarast mot Tibro igen.
Även om man som jag inte är så imponerad av bilar egentligen, så fanns det dock en brokig samling att titta på och sonen demonstrerade sin ljudanläggning med jämna mellanrum för intresserade.
En fika i tältet hann vi också med, samt att byta glödlampa på Bilisten i makens bil, vid hemfärd. Då vi stod där kom kompisen insvängande med sin bil  när hon fick se oss och lämpade över mina "Spanienmuggar", så snart blir det premiärdrickning av kaffe i dom.
Nu återstår bara att skrapa de Trisslotter jag inhandlade tillsammans med glödlampan och så lotto-dragningen förstås om nån timma. En stund till kan man ju då leva på hoppet.......
 
"Bilar, bågar och blommor" i full gång på Ånaplan
 
Maken strosar runt och fotograferar....
 
...medan Bosse Bildoktor intervjuar bilentusiaster från scenen.
 
Man kunde se bildhuggare in action och prova själv om man ville.....
 
....vilket Bosse Bildoktorn hade gjort.......
 
...och här några exempel på vad proffs kan åstadkomma.
 
Barnen kunde få ansiktet målat.....
 
...och Hero fanns på plats, med stor motorcykel.
 
Sonen demonstrerar ljudanläggningen i sin Nissan Z......
 
Här lite äldre varianter av bilar.
 
...och så skulle man kolla hur länge en bilmotor klarade sig utan olja innan den skar ihop....
 
Nu tar vi en kopp kaffe och inviger våra nya muggar. Välkomna hem.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0