Dagen efter-tårta och thai-mat.......

Inte var vi väl ute och festade halva natten? Ingenting som jag kan komma ihåg iallafall, erinrar mig endast att jag somnade gott till fotbollsmatchen Spanien-Holland och då var klockan inte ens midnatt.
Trots detta vaknade inte jag förrän vid elvatiden och maken sussade på nästan en hel timma till. Slutsats att dra: Det är jobbigt med studentfirande för "äldre" (hahaha) och då ska vi inte ens tala om hur det måste vara för anordnande föräldrar och huvudperson.
Nåväl jag tog mig i kragen, kom iväg på en vända till second hand innan de stängde och i bilen dit ringde det från Hörnebo. Modern till kalaset saknade bil, men ville gärna kolla halva-priset-fynd i butiken jag var påväg till.
Det fick alltså bli en omväg till Hörnebo som "svart-taxi". Nu hittade hon inget alls idag, men själv hade jag lite i korgen som kostade en dryg hundring.
Hoppade igår över fikat med studenttårtan då vi åkte ganska tidigt från kalaset, men det fanns kvar att få till mitt-på-dagen-fika idag, efter second hand-shoppingen. Sen blev vi sittande en stund och pratade i ett för övrigt tomt hus, då fadern och nybakade studenten (trots Bogrensfest) redan var på crossbanan som funktionärer.
Andra sonen hade enligt meddelande, vunnit body-building-tävlingen på annan ort. Han hann för övrigt precis hem och innanför dörren, när jag tackade för fikat och åkte till Kathy's Thai för att fixa take away-middag.
Där fanns en helg-buffé uppdukad, så bara att plocka till sig vad som fick plats i aluminium-formarna (med ivrig hjälp av kocken) och sedan åka hem till maken för att avnjuta middag.
Som vanligt var det stora portioner, så det blir nog repris på menyn imorron efter loppisen. Skönt att ha maten klar en dag ytterligare.
Ikväll (vid midnatt) spelar England sin första VM-match och den får jag se till att hålla mig vaken igenom. Men förhoppningsvis spelar de så bra fotboll att det inte ska vara något problem. Sen att de möter Italien taggar ytterligare, eftersom jag inte kan med deras "lipsillstaktik" på plan.
 
"Student-afton" i Fagersanna.....
 
"Svart-taxin" väntar på "kunden" i Hörnebo.
 
Betalning för körningen.....
 
Husets äldste son precis hemkommen......
 
Helg-buffén uppdukad.......
 
....trevlig entré och restaurang......
 
...bara att ta för sig, antingen man äter där eller tar med hem. Rekommenderas att prova.
Ligger på industri-området i Tibro, skyltat från Fågelviksleden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0