Dagsregn i Forsvik......

Tidig morron med väckarklockans hjälp, trots att det var helg. Men skulle ju upp för att delta på marknaden under Forsviksdagarna, som lite "bihang" till Sörgårdens Inredningar (där jag för övrigt har en del alster till salu i ordinarie butiken också). 
Bilen packades redan under gårdagskvällen, bara lite matsäck och kaffe att fixa före avfärd. De var faktiskt uppehållsväder, (fastän mulet då jag åkte) men började duggregna direkt då jag anlände till Forsvik. Min "kollega" var redan där och hade börjat sätta upp partytältstak med hjälp av sin make. Jag lastade ur bockarna som skulle bli bordsben, dom lade på en tung trädörr och så var det klart att börja ställa upp grejer.
Så småningom fick vi ordning på exponeringen, men med jämna mellanrum fick vi hålla i ställningen, då det kom en bris och sög tag i tak och presenning, gällde att vara på sin vakt och parera. Det blåste inte så mycket tack och lov, men regnade desto mer istället. Det som inte blev direkt blött, absorberade dock en del fukt.
Förvånansvärt många besökare var det tyckte vi allt, vädret till trots och handlade gjorde de också.
Men när klockan började närma sig tre, gav jag upp och packade ner mina prylar (en timme för tidigt), så att de och jag, skulle få torka ordentligt tills imorron.
Det är bra att ha ett torkskåp för fukten försvann snabbt, men en del extrapyssel föranledde det.  
Dock ingenting förstört, vilket är skönt. 
Får hoppas att min "kompis" också får torrt det som blivit vått för henne, men hon hade även ganska mycket annat som inte var så vattenkänsligt. Nu hoppas vi på bättre förutsättningar imorron, annars avstår nog jag från att möta upp...... 
Lite seg blir man av att vistas ute i över fem timmar och bli våt på kuppen, ständig "vattenkamning" var det dessutom då det konstant droppade från taket. Kaffet tog slut i termosen också......
Mat fanns kvar vid hemkomsten från igår och kaffe kan jag ju brygga nytt nu...... 
 
Pilfink nummer två går in för landning hos kompisen, där på makens cykel......
 
....och vädret såg ju inte så illa ut, då på morgonen.
 
Vi fick upp grejerna iallafall.....
 
...och sen var det bara att hålla ställningarna (bokstavligen) och invänta kunder.
 
På hemvägen i det vackra vädret (hmm), var familjen Trana ute och spatserade på en åker.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0