Du ska inte tro.......

....att det vare sig är möjligt eller tillåtet att planera ditt liv, om du befinner dig i de arbetssökandes skara.
Ja inte var väl det egentligen några nyheter, men återigen har jag fått detta mig skrivet i pannan, vid kontakt med Arbetsförmedlingen. 
Och om man söker sin handläggare utan att få svar, efterforskar åtminstone jag anledningen, då det gått en vecka och inga telefonsamtalsmeddelande eller mail fått någon respons. Misstanken om semester ligger ju nära till hands, men är inte det då en skyldighet att upplysa om sådant, så "kunden" får besked av något slag. Tydligen inte!
Dock fanns ju så småningom andra tjänstemän att prata med i sakfrågan, vilket egentligen kanske kunde kvittat då det mer eller mindre bara blir ett standardsvar: "Jo, generellt sett är det inga problem att ta ut ledighet i fas 3 (om man har några dagar kvar) men......tänk på att skickar vi en kallelse av något slag till något möte eller sammankomst, är du ändå skyldig att infinna dig hit och så långt fram som tidiga hösten, kan vi inte säga "vare sig bu eller bä om" hur det ser ut. Då får du återkomma och kanske att vi tills dess, kan ha fixat nån fortsatt anställning "med extra mycket bidrag till arbetsgivaren" du nu har ordnat riktigt sommarjobb hos.....
Så "inbilla dig inte" att du har ett liv att leva vid sidan av detta.
Ja så var budskapet och "don't kill the messenger" är väl på sin plats att tillägga från min sida, för dessa tjänstemän rår ju inte för reglementet, men man blir fly förb..... d över att det finns olika kategorier av människovärde i rådande system.
Har du ett jobb är du betrodd och räknas, men har du det inte ska du jagas, ifrågasättas, misstänkliggöras och närapå omyndigförklaras......och lilla vän, inte är du kapabel att planera, det förstår du väl? Se bara, du har ju inte ens ett jobb!
De som läst mina inlägg tidigare, vet att det är som att sätta en tändsticka till en krutdurk, varje gång jag har haft en "kollision" med detta havererade system. 
För övrigt har "latmasken" varit på möte angående sommarundervisning för flyktingboendet och imorron ska barnen börja skrivas in i skolan, då ska jag också vara närvarande (som fas 3:a).
Nu har jag bakat croissanter och har för avsikt att besöka mor i Hjo en sväng här på eftermiddagen, innan England uppträder för sista gången i VM-fotbollen (i den här turneringen).
Sen väntar sommartisdag med Allsång och Midsomer Murders framåt kvällen. Ska försöka muntra upp mig med detta, då inte heller mor hade något positivt att tillägga......
 
Gårdagens solnedgång var iallafall okej.....
 
..och undergångens dekorationer är fina även iår.
 
Häruppe har jag full koll, men jag vågar ändå inte ta nån brödbit sålänge du står där.
 
Nä jag avstår nog från att hoppa......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0