Öde loppis.....

....visst var det väl några ensamma själar som tittade in, men kommersen var inte över sig precis. Jag sålde ingenting idag, utan köpte flera varor av mina "med-loppisar" istället.
Med facit ihand så var det väl nästan dömt att misslyckas från start, då det förutom fint väder även var prinsessdop på TV. Sändningen pågick under hela vår öppettid så alla "smygrojalister" satt väl klistrade....
Tittar väl på sammandraget ikväll för egen del (hahaha).
Rester till middag fick det bli även idag och maken begav sig sen ut på promenadrunda, den första på ett bra tag.
Själv ska jag nog ta mig an de inköpta loppis-objekten, tänkta att dekorera i trädgården med, en stor kruka och en rejäl ljuslykta. Jag vet precis var de ska placeras och hur, så nu är det bara utförandet kvar.
Nu är det gjort, blev inte helt enligt plan men det funkar nog till och med bättre såhär. Fick också en påse bröd av "fru" Lanthandlar'n till mina "flygande höns", men ännu har de inte behagat dyka upp.
Det är väl typiskt att de inte kommer nu när jag har gott om bröd att bjuda på.........
Får bli lite glass och en kopp kaffe på altanen till mig istället. Kan nästan garantera att såfort jag satt ner ändan med fikat, kommer dom......
 
Nere vid Ånaplan ligger vårt första hus (köpt 1978 & sålt 1980) Inte mycket har hänt där sen dess.
Vet ej vem som nu äger det, men till och med jag/vi hade haft bättre ordning på trädgården......
 
Såhär blev det: "Försöks"magnolian i nya krukan och lyktan vid baljan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0