Sommarskola......

....ska de nyanlända ensamkommande flyktingbarnen få gå i några veckor och på dagens inskrivning verkade de tycka att det skulle bli roligt. Nu får vi se om resterande "gäng" imorron tycker likadant och kanske framförallt i nästa vecka då vi kört igång.
Men de ger intrycket av att vilja lära sig språket så snart det bara går och det hjälper vi ju gärna till med.
Ja det ska bli intressant och själv sitter jag ju nästan på två stolar i processen. Dels fas 3-placeringen som "sidekick" till läraren, men också som boendehandledar-vikarie om några veckor. Jag får på så sätt förmånen att lära känna dom innan jag börjar på jobbet så att säga.
Hyfsat väder har vi haft hela dagen, i Fagersanna iallafall, men när jag lämnade Tibro och nästan hela vägen hem regnade det ganska ordentligt, dock ingen åska så långt.
Lite fotboll får det väl bli även ikväll och så kan jag inte låta bli att glädjas över att även Italien misslyckades med att ta sig vidare till åttondelsfinal.
Sen undrar jag naturligtvis om det är ikväll som jag, (eller symötet) blir lotto-miljonärer??
 
Då skolan är slut för sommaren, ska det organiseras upp och städas en massa inför nästa läsår....
 
...och här en häftig dekoration i ett av rummen på skolan. Förmodar att tidigare estet-elever kan vara "skyldiga".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0