Citruslunden.....

Ny dag och ny marknad, vi var "uppe med tuppen" (vilket i det här landet inte är så okristligt tidigt) och påväg till marknaden redan strax efter nio. De öppnar inte före, så ingen idé att sätta väckarklockan på alltför tidig timma.
Jag har ju varit där förut flera gånger, men aldrig anlänt så "tidigt" tidigare och vi anvisades parkeringsplats bara ett stenkast ifrån hela härligheten.
Snabbt började vi beta av gångarna systematiskt, stannade till lite här och där samt shoppade på flera ställen. Då klockan blivit elva, var vi mer eller mindre klara och tog oss en kaffepaus. Sen hade vi energi till att göra lite "slutshopping", sådär på upploppet.
På hemvägen fick vi göra en omväg till Carrefour, (enda öppna matbutik på söndagar) för inköp av kött till dagens middag. Tillbaka i bostaden tillbringade vi ett antal timmar i solen på takterrassen, även idag med stickning, respektive bok och kaffe såklart.
Middag serverade vi oss själva på balkongen vid femsnåret, då solen letat sig runt dit. Kaffe på maten var ju ett måste och det beslutade vi oss för att intaga vid havet. Innan vi kom så långt, hittade vi ytterligare bra-ha-saker i bodarna vid strandpromenaden.
Den kulan vaniljglass som jag beställde till mitt kaffe var bara sååååååå god och den hade definitivt min bortgångne far (som var en riktig glassoman) uppskattat. Sände honom en tanke medan jag njöt.
Kvällen har vi ägnat åt att planera packningen, för att se om vi får med alla prylar hem till Sverige och det verkar lovande......
 
Än har jag inte hittat min väggdekoration......
 
...eller någon schal som fallit i smaken för egen del.
 
Det fanns ingen haklapp med Liverpool på, de tog väl slut först förstås.
 
Croissants- heaven, om man nu gillar såna....... hos Carrefour.
 
"Sing for me songbird......"
 
Dinner is served.....
 
Ingrid och havet, i skymningsljus.
 
Fullmånen lyser över en öde strand.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0