Högläsning och "gympatips"......

Då var det återigen skola och idag blev det en hel del enskild högläsning för eleverna, med mig som åhörare och kritiker. Måste säga att det går överlag ganska bra för de flesta, men en och annan höjer sig lite extra över mängden. Rätt fascinerande och imponerande att följa deras utveckling.
 Sen uppstår en och annan diskussion i klassrummet (i smågrupper) om diverse ämnen och då kan man ta tillfället i akt och försöka få samtalet på svenska. Här lär de sig lite extra glosor, om grejer som intresserar dem.
Idag var ett av spontanämnena gilla/tycka om eller inte gilla/inte tycka om, tatueringar. 
Igår pratade vi lite parfym...... vill till att ta alla tillfällen i akt.
Efter skoldagen fortsatte jag med (inte så värst) glada steg till gymet, men fick ju återstarten efter bortavaron överstökad iallafall. Där blev jag stående efter väl förrättat värv i "Easy line-n", en lång stund i samspråk med en annan "tant", äldre än mig. Vi pratade om allt möjligt ett bra tag, utan att ens presentera oss för varandra. Men det gick alldeles utmärkt så också. Det var i detta samtal jag fick "tipset"/ inspirationen till dagens middagsrätt.
Sen påväg från gymet, mötte jag en av skolans lärare på ingång och med ett stort leende, samt ordet "färdig", önskade jag henne ett bra pass.
Väl hemma gjorde jag så iordning pannbiff med lök och nu är vi mätta, en kopp kaffe på detta får det nog bli känner jag nu och sen lite fåtölj-underhållning av TV:n. Ska bara.......ta hand om tvättmaskinen först, sen så.....
 
I brist på intressantare bild, får det bli pannbiff idag som illustration.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0