I väntan på sonen med "rasp" i halsen.....

Sonen blev inte helt färdig med sitt "pimp"-projekt igår, så han kommer ut till föräldrahemmet även idag. Han skulle bara.....titta på Formel 1-loppet i Malaysia först.
Även idag tackar han ja till middag, men tveksamt om det blir doggybags till nån annan än hushållets ordinarie medlemmar den här gången. Skulle vara skönt att ha måndagens lunch fix och färdig.
För egen del så besväras jag av rasp i halsen och en aning snuva, vi får se om det tar i ordentligt eller försvinner.
Hoppas givetvis på den senare varianten, så jag är "fit for fight" till skolan imorron igen.
Vädret sköter sig även idag och måsarnas skränande tilltar alltmer.
Den rena tvätten fick alldeles nyss "taxifärd" till garderob och lådor, så det är väl dags att starta en ny tvättmaskin snart antar jag. Blir ju aldrig färdig den sysslan, som vi alla känner till alltför väl.
Potatis att skala får bli nästa uppgift, ska prata med Inga om detta och falukorven ska "pimpas" för sin utflykt till ugnen.
Maken fick en ingivelse att ta sig en promenad och uppmärksammade samtidigt att det hade blivit sommartid, då jag talade om när middagen skulle stå på bordet.
Sonen dröjer, men middagen är snart klar.......
Och termometern står på 14,4 grader, i skuggan. Synd att klaga, just nu iallafall.
 
Det nya "design"-projektet är klart......
 
Här är dom, som små vita prickar på sjön och som ockupanter av strålkastarna vid tennisplan.
 
Inga sköter sig........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0