......och solen den går upp

Tidig morgon "big time" var det som gällde idag. Redan halv fyra var det dags att kliva in i duschen och försöka vakna, för att ta sig till flyget och hem till regnet igen.
Allting flöt på bra i denna okristligt tidiga timma och vi kom iväg ca en kvart innan vi tänkt åka. Tur var väl detta för maken till dimma har jag sällan skådat. Till och med spanjorerna (de få som var ute så dags) tog det ganska lugnt, även om de givetvis körde om oss, där vi låg och pendlade mellan femtio och sextio hela dj...a vägen till flygplatsen. Inte förrän det bara var några kilometer kvar, lättade eländet. Dock kom vi helskinnade dit, igenom alla incheckningar och kontroller för att sjunka ner i varsin fåtölj hos Starbuck's och titta på folk i en timma.
Under denna tid fick vi uppleva en mycket vacker soluppgång och sedemera att vårt plan startade på utsatt tid.
Bara tio minuter sent till Landvetter och vi möttes av kraftiga regnskurar på vår vandring (utan paraply) till långtidsparkeringen en bra bit från terminalen. 
Vid Bollebygd stannade vi på en restaurang som hette Smakfullt och åt äkta svensk mat i form av fläsk med löksås.
Det smakade väldigt bra och stärkte oss för en två timmars bilfärd "till efterrätt". Men nu är vi/jag iallafall hemma om än väldigt seg. Kylskåpet har nog längtat efter mig tror jag, för där var tomt och ödsligt. Iallafall om man jämför med hur jag brukar "hålla hus".
Ja, ja nååågot ska jag väl hitta till kvällsmat och frukost, sen vet jag ju var affärerna finns.....
 
Starbuck's med mitt?? namn på muggen. Men Gerd kanske stavas så på spanska, va' vet ja'...
 
Solen går åter upp över Medelhavet och vi måste åka hem till regnet..... C'est la vie!
 
Vi taxar ut till startbanan.....
 
...lyfter och ger oss ut över havet.
 
Motorvägen mot Borås, lite skillnad på väderlek....och temperatur.
 
Svensk husmanskost av bästa sort, mmmmm.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0