"Det är måndag morron och......."

Den Povel Ramel-låten fick eleverna höra en liten trudilutt av, som start på dagen. Nu var det definitivt inte jag som bjöd på detta, utan min handläggare som gärna kör en kort "dänga", lite då och då.
Inte för att eleverna förstår så mycket av orden, men det blir ett glatt avbrott på nån halvminut som sprider glädje och ny energi.
Det kan vara lite extra segt just på måndagar, men det gäller väl de flesta, inte bara eleverna i skolan......
Dock blir det gärna nån spontankonversation om något från helgens händelser och där yppar sig genast ett tillfälle att ge dom svenska ord, på vad de vill berätta om.
Vädret är sådär lite opålitligt, mörka moln tonar upp sig på himlen allt emellanåt, men också en och annan strimma sol tittar igenom. Vi får väl se om vi kan få övervägande uppehåll resten av dagen. Önska kan man ju alltid.
Lite småpyssel i trädgården hann jag med medan maken åkte för att roa sig hos tandläkaren.
Ja, det enda roliga med det är väl att det är "gratis", eftersom vi (båda två) har frisktandvårdsavtal och betalar lite med autogiro varje månad istället. 
Rester från söndagen fanns att bara värma på, till middag och det smakade bra, även i repris. 
Nu har jag också hunnit sortera och gå igenom de dubbla högarna reklam som fyllde postlådan, men trots en ansenlig mängd erbjudanden, var det inget större fynd som lockade. Bara att direkt fylla återvinningskassen med alltså.
Och nu landade precis middagsgästerna, Herr och fru And. Får väl masa mig dit så de inte klagar på servicen, dock har jag redan "mockat" altanen en gång idag.......
Ikväll ska maken iväg på Fagersannafotboll, som coach igen och jag bänkar mig nog vid teven för husletarprogram från England och "töntshopping" i Ullared.
För man är väl kulturellt lagd.........
 
Trädfällning med avstängd gata imorse i entrala Fagersanna, klart vid hemkomsten.
 
"Undergången är nära".......där fick jag allt till det.... (hahaha!)
 
...och domedagen inte långt borta, för det ser änna mörkt ut....
 
Hemma i Fagersanna var det som värsta "MASH-vinjetten" på himlen.......
 
...men i trädgården blommar förgätmigejen lugnt vidare.
 
Objudna gäster tar till flykten......
 
...men bara en bit: "På verandaräcket ser jag snabbt när kusten är klar" -för mat-tjuveri.....
 
...och herr och fru And sover middag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0