Ia behövde en......

....långbent elefant tyckte mormor. När jag återigen (idag) besökte Sörgårdens Inredning och loppis, låg detta mjukisdjur fortfarande kvar där i "korgen". Idag ropade hen lite högre, så även en gammal mormor kunde höra  önskan om att få flytta till storstaden, så, så fick det bli.
Innan dess sovmorron, på alla mineralvatten jag drack igår vid musik-eventet och det tog en hel del tid in på sen natt i anspråk, för att få upp filmen på Facebook, då det laddar långsamt.
Men nu kan omvärlden (även de som inte var där) få se en glimt av den spelglädje de missade och förhoppningsvis hålla utkik efter nästa gång "Happy Feet" uppträder......
Maken kände sig närapå botad vid gårkvällens hemkomst, kanske några öl hade ett finger med i spelet för den upplevelsen?
Men han tyckte att han var fortsatt bättre imorse och laddade för Vildmarksvandringen med Fagersanna IF.
Jag försvann en tur till second hand och Sörgården som redan berättats.
Igår blev det lite ugnsfalu kvar, som räckte till min middag och maken får sitt serverat på Fagervi, så Inga behöver inte jobba alls idag, utan kan ladda i sin tur för Melodifestivalen.
Kanske, (om andan faller på) hjälper hon mig att rigga en väska med mina hantverk, att lämna in hos Sörgården för försäljning. Nu när alla har kommit hem från Rebdesign, tjatar dom om att få ut och se sig om igen.
De har väl upptäckt hur kul det är att resa, precis som "matte" (hahaha).
Skam den som ger sig, kanske kan bli av med lite därute i lantidyllen, (det visar sig, när jag fått tummen ur.......)
 
En "salig" blandning......
 
Musikanterna laddar......
 
...inför musik till maten......
 
...och därefter underhållning vid Inredia-trappan.
 
Hästar.....
 
...och höns, hälsade välkommen till Sörgården.
 
Där Ias elefant bodde tills idag. I bakgrunden secondhand-fynden för dagen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0