Idag blir det sill å potäter......

Köpte lite färskpotatis tidigare i veckan och dill i kruka, så nu ska årets första kok göras till söndagmiddag.
Har för övrigt avnjutit frukost ute på gårdsplanen i solen och pratat lite med herr And, fast jag förstod nog inte riktigt vad han sa, så han drog ganska snart igen. Kanske letade han efter sin fru, vem vet....
Har också planterat det som jag skröt med skulle göras igår, för då fick jag inte tummen ur.
Annars är det bara att njuta av Fagersannaidyllen och än sålänge växer det bra i trädgården. Det som såddes i grönsakslandet för en tid sen, har börjat titta upp redan.
Nu återkom herr And igen och står därute på gräsmattan och ropar, får väl gå och höra vad han vill nu då
Jo han längtade efter lite snacks, så han fick några bitar gammal lingongrova och lät maten tysta mun.....en stund, sen flög han vidare.
Pilfinkarna har också lärt sig att det kan vankas bröd i anslutning till andbesöken och ibland om man bara går ut på altanen, kommer dom och sätter sig alldeles bredvid och lägger huvudet på sned.
Vem kan motstå det? Det blir naturligtvis några brödbitar i belöning bara för att dom är söta.....
 
Gårkvällens solnedgång dög även den rätt bra.....
 
...och titta vad fint Inga har dukat i solen.
 
Med denna utsikt.....
 
....och runt knuten finns detta.
 
En närbild på mina fina smörbollar får avsluta dagens ljug.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0