Ja så kan det bli......

....dels om man bara läser rubriken och sen även när man får besked angående jobb.
Som sagt, av rubriken igår att döma, så skulle man kunna tro att jag var påväg till soligare breddgrader. Men så är inte fallet, utan denna gången var det enbart kompisen som skulle iväg, på en jobbperiod dit ner igen.
Och då jag öppnade mina mail imorse, fanns ett "Tack för visat intresse, men vi har valt en annan sökande..." från SCB (Statistiska Centralbyrån). Men det var iallafall ett fall framåt, att ha blivit kallad till intervju för ett jobb och med facit i hand (med även annat i åtanke), att den faktiskt också blev av. Nu är det bara att gå vidare, bevaka att jag får reseersättningen utbetald och koncentrera på semestervikariatet från mitten av juli, i Tibro.
Eventuellt kanske det kan bli lite mer, (på annat håll) innan detta drar igång. Dock är det a och o att man får besked, så man vet vad man har att förhålla sig till.
Maken ringde imorse och bokade tider hos naturläkaren för oss båda två, men det var så fullt att det kommer att dröja hela tio dagar. Man kan ju hoppas att det går över ändå, då......
Vi får se, själv har jag mindre "ilningar" idag, men fortsatt stel och kan inte belasta/bära något med vänsterarmen för då känns att det kan "låsa sig igen".
Och maken tar "promenader" runt i huset för att lirka med ryggskottet/ishiasen? såsnart han suttit/legat still en stund.
Det regnade kraftigt hela morgonen, men gjorde ett uppehåll då jag skulle springa en runda och fynda lite på torget, efter skolan. Nu får vi se om de två nya tomatplantorna klarar sig och så fanns det nå't fint till Ia som mormor var tvungen att köpa.......
Om några timmar ska vi åka till Inredia, för att lyssna på kompisens make i trion "Happy feet", som ska underhålla på after work. Hoppas buffén är god också, men de brukar servera delikat mat på den restaurangen, så det ser vi fram emot.
 
Ja såhär får vi alltså vänja oss vid att postbilarna kommer att se ut framöver.....
 
Lite "ulliga, gulliga" moln och blå himmel mellan regnskurarna idag.
 
De här "grabbarna" är inte riktigt överens......
 
....men kunde strax samla sig gentemot en "gemensam fiende": Va! Varför får han gå på altanen?? 
 
Till Ia om hon vill ha......och naturligtvis t-shirtar till brorsorna Bus också.
 
Jaaa mormor, dom vill jag ha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0