Ofrivillig promenad.......

Kom iväg som jag skulle i arla morgonstund för att lämna bilen till kamremsbytet. Med en stor kasse full av rabarberkakor, engångsbestick och glass, som extra passagerare.
Skulle bara byta bil och låna en som förra gången, det hade jag sagt till om. Dock när jag anlände dit, visade det sig att lånebilen redan var utlånad, hmmmm.......
Mekanikern erbjöd sig att skjutsa upp mig i min egen bil, samt komma och hämta också. Som tur var hade jag inget annat som behövde utföras tills min egen bil var disponibel igen, så det fick bli så.
Sade till honom att då det var fint väder, kanske det blev en promenad tillbaka efter lunch, skulle höra av mig om jag behövde hämtas.
Det första som mötte i klassrummet var personal från skolexpeditionen, med besked att läraren/handledaren var hemma magsjuk, så det fick väl gå på lösa boliner den här dagen.... 
Ja eleverna studerade vidare var och en i sin takt, (vissa mer och andra mindre) precis som vanligt.
Men planerade tester och prov fick skjutas på framtiden.
Strax före ordinarie rast, hämtade jag upp glassen från frysen och de fick ta för sig av rabarberkakan som de sa var god. Oavsett hur det var med den saken så var de ju artiga och tackade så hemskt mycket, dock blev det en hel del kvar av kaka nummer två, medan glassen tog helt slut.
Vad göra med det överblivna?
Maken ringde plötsligt, han hade en ljudbok på biblioteket för avhämtning,. kunde jag möjligen.....
Jag travade dit och fick en ingivelse under vägen: att erbjuda personalen lite kaka till eftermiddagskaffet. Då slapp ju jag att släpa på den under min promenad, ner till Gäre. De tackade inte nej.....
Nu var det ganska varmt, solen sken och svettig värre blev promenaden, trots att jag höll ett väldigt makligt tempo.
Taskig kondis?? Jo nå't sånt kan man nog ange som förklaring, utan att ljuga.....
Fick så bilen åter och drog hem, där väntade gräsklippning och "gourmet"-middag: Findus' kyckling med sötsur sås och ris. Smakade inte illa, men heller inte gott, så betyget blir helt OK som "nödproviant".
Nu blir det bara chill resten av dagen.........
 
A beautiful morning......
 
.....en halvtimma tidigare, dimman ligger kvar över sjön.
 
Blommande buskar vid Bäckliden, på min promenad genom Tibro.....
 
....och bäcken flyter stilla utmed Bäckpromenaden.
 
Stadsparken och här bakom kan man ana huset där sonen nu bor, tillika där jag bodde som bäbis....
 
....och hittade denna annorlunda and-variant i stadsparksdammen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0