Återkomst......

.....hem för maken idag, som varit på vift i mer än en vecka nu. Men känns som om han åkte i förrgår ungefär.
I väntan på att han ska anlända med fullastad bil, har jag även idag "gått i skolan" och handlat lite mat.
Julskinkan är till och med inköpt, kokt och klar (fast vacuumförpackad) så nu är det fullt i kylen igen.
Köksbordet är återbördat till igenkännlighet och strax dyker en kompis upp på en fika.
Plockat iordning på innehållet till de utrikes julbreven har jag också hunnit, men nu återstår vägningen.
Dock hittade jag inte sängen igår igen, den hade sprungit och gömt sig och letandet drog ut på tiden. Därför är jag tämligen trött och somnade nästan mitt i stickningen för en stund sedan.
Nu är iallafall kaffet klart och strax dyker hon nog upp, då ska vi festa lite.......utan alkohol är väl bäst att tillägga så inga konstiga rykten kommer igång.
Maken dröjer väl ytterligare några timmar, då han skulle forska lite till på biblioteksfilialen i Bålsta på hemvägen och dom stänger väl inte så tidigt....
Han anlände alldeles nyss, då dom stängde tidigare idag, så han blev "utkastad". 
Bilen fullastad håhåjaja, men det får vänta till en annan dag att ta rätt på (mestadels för honom själv).
På dumburken blir det bönder och Sverigequizen, alltsammans på TV4. Sen kanske jag frestar med lite "Skenet bedrar" på sjuan, som sängfösare.
 
Glutenfri fika....... citronfromage, punchpraliner och ostringar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

åh va gott bjud mig med på glutenfritt;)

2014-11-19 @ 19:10:22
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Anonym

Skenet bedrar!! Åh en av mina favoriter. Bara så härlig!! :D

2014-11-19 @ 19:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0