Gustav Adolf.......

..... levde för sååå länge sedan, men fortfarande "firar" vi hans dag. Allmän flaggdag och allting......vilket innefattar speciella bakelser dagen till ära. Nu har väl jag lite svårt att förstå vad det var bak i historien som föranledde denna långa tradition, men flaggorna vajade fint där i säsongens första snö. Bakelsen avstår jag dock utan problem.
Vi vaknade alltså på boendet till snöfall vilket mottogs med blandade känslor, både av personal och ungdomar.
Någon har med spänning längtat efter att få se det där vita för första gången i livet, medan andra helt enkelt känner att det kan kvitta.
Jag sällar mig till den senare kategorin att det kan kvitta, julafton undantagen då bara. Ikväll har vi tid hos däckhotellet för skifte till vinterskrud och det är ju bra, bara man nu kommer upp för vår nerfart med sommardäcken, då det är dags att åter åka in till centralorten.
Affärerna har kvällsöppet i Tibro, ("Tibro-tordag") därför blir det kanske en liten titt-in hos någon av handlarna också.
Maken ska på idrottshistoriker-möte istället, så han ska "alternativ"-roa sig.
Fläsksteken ringde precis på mig och ville bli vänd där i grytan. Känner att jag får ställa upp på det, om vi ska få någon middag.
Maken roar sig under tiden med byggtekniska saker i gäststugan........
 
"Till konungens ära".......
 
Vid Gärekorset under hemfärden....
 
.......Ransbergs kyrka är också "drabbad" av snön......
 
...precis som vår trädgård och änderna har lämnat fotspår på altanen.
 
Vi har badat i tvättmaskinen och väntar nu bara på Ia.......
 
"Hantverkare" i arbete. 
 
 

Kommentarer
Postat av: THE REVOLT

Inte sett en flagga i min närhet faktiskt :0

2014-11-06 @ 14:00:34
URL: http://TheRevolt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0