Heltidsdag och paj.......

....började med en hundpromenad i stilla duggregn och ganska kraftig blåst. Premiär för vinterjacka på fick det bli, men det var egentligen inte så kallt.
Under promenaden ringde maken och frågade om jag skulle ha nå't från IKEA, då han och dottern med dotter skulle dit och shoppa våningssäng, som ska med hem till Fagersannas gäststuga. Det har väl aldrig hänt förut att han varit så förutseende eller "galant" att han ens frågat. Enligt hans tycke shoppar jag tillräckligt ändå, utan att behöva hjälp. Men det var väl snällt tänkt, men tyvärr kunde jag inte komma på en enda pryl som jag behövde från det varuhuset just nu.......attans!
Därefter följde vardagliga sysslor på varandra. Då det sen var svårt att beräkna tidsåtgång till dagens stora ärende slutade det med full dags tjänstgöring. Men nu har jag landat här hemma.....
Reklamhögen är genomgången, tidningen läst och jag har uppdaterat mig i de sociala mediernas nyhetsstoff.
Kanske ska unna mig en kopp kaffe och titta om det finns nå't ätbart, men har inte handlat sen i onsdags.
Frysen behöver dock tömmas och där finns väl alltid något....
"Dicte" på dumburken och sista delen av "Happy Valley" (inspelad), för det är väl självklart att dom kolliderar.
 
Det grönskar på åkern i höststybben...... 17 november!
 
Kom igen då, jag vill busa......
 
....blev visst lite trött.
 
Tre bakdukar klara igårkväll.
 
Det fanns köttfärs i frysen, som blev paj till kvällsmat och köttfärssås till middag imorron.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0