Nygamla vänner.......

Det ä ju så populärt med återbruk, så jag tänkte: Varför inte använda alla mina ägghattar (eller en del av dom iallafall) och göra glada "hattisar" av att hänga i barnvagnen, bilstolen eller på babygymet.....
"Min egen expert" har ännu  inte gjort nå't utlåtande om mormors senaste "stolleprov", men ska skicka ett provex med morfar i veckan, så får vi se om den blir godkänd eller ratad.
Det kom en ensam and nu på förmiddagen och jag hade lite överblivet bröd, så jag tänkte att det kan han väl få då.
Nästa gång jag tittade ut genom fönstret var där tio stycken, ivrigt väntande på mer. Jag hade lite mer och hela gänget fick. Kör de den gamla "liftartaktiken" tro, att skicka fram en "snygging" och såsnart "det blir napp" rusar hela sällskapet upp ur diket.
De har travat fram och tillbaka en bra stund därute, men insåg alldeles nyss att det blir inte mer här och hela flocken lyfte med ett vinande ljud, nästa destination sjön.
Idag är solen på besök, kanske inte helt fel att ta tag i det utomhus som behöver in för vinterförvaring (innan det snöar på det igen). Lite frisk luft dör man väl inte heller av kandske......
Frukosten avklarad och elvakaffet hoppar vi över av alldeles uppenbar orsak, klockan går för fort så det fanns inte tid att klämma in.
Har på Facebook gått med i On-line Stick-café och "bombarderar" gruppen med mina alster, lite i taget. Känner mig dock som en katt bland hermelinerna, då många andra i gruppen åstadkommer mycket mer avancerade saker (typ mönster och motiv-stickning i exklusiva garner). Men det är väl bra att se lite vardagsstuk också tänker jag.....
En del kommentarer och mycket likes får jag iallafall.
Har gjort ett "röjande" i trädgården och ställt in sommarprylarna. Det var inte ens kallt ute +10 grader faktiskt.
Maken roar sig i gäststugan och jag har satt fart på Inga, så snart är väl köttfärsgratängen klar.
Sen blir det nog fler hattisar.......
 
Ska göra några till iallafall, för gott om ägghattar haaaaar jag.
 
"Assisterar" mina barn lite bara (på eget bevåg)....... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0