Halloween.......

....firar jag/vi väl inte egentligen, men det är kul att dekorera lite med dessa höstfärger. Därför har jag plockat fram en del pynt och häxor ur gömmorna, samt handlat några prydnadspumpor. Vanligtvis brukar jag ha en egen odlad pumpa att "pimpa" med, men iår sådde jag inga sådana.
Givetvis var jag även inne en sväng på second hand och hittade (surprise!) lite garn och fick en idé. Ett tröjprojekt så småningom till mig själv.......
Apropå projekt: Så virkade jag en uggla igår som prototyp, men det var inte så bra för vänsterarmen, så nu ska jag testa samma fågel, men i stickform istället. 
De fyra bläckfisk-kamraterna som är beställda är också klara för leverans, ska bara informera mottagaren.
Klockan närmar sig Premier League-match och "fingers crossed" att det är Liverpool som visas på Viasat och att de vinner sin match idag.
Sängarna har även dom fått halloween-färg för att matcha säsongen och senare ikväll njuter vi av: Lotto?, Så mycket bättre och Downton Abbey.......
Nu väntar nybryggt kaffe till fotbollen och stickningen......
 
Jodå, grundade även med "english breakfast" dagen till ära....
 
Halloween vid entrén.....

.......på husknuten....
 
...och gäststugan.
 
Los quatros amigos....

....och experimentugglan, som Ia redan har tingat av mormor.
 
Dagens trädgårdsgäst, letar saftiga maskar.......
.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0