Är Ni klara........

.........då drar vi!
Skärtorsdag är lika med resdag för oss tjejer, eller? Alltid trevligt med en liten trip. Vart den går är av underordnad betydelse, så varför inte traditionsenligt till Blåkulla. Där borde det iallafall vara varmt, med tanke på värden för evenemanget, menar jag.
Men innan avfärd behöver jag komplettera lite till hushållet. Bra om det finns mat vid återkomsten, då partajande kan ta ordentligt på krafterna.
Maken har ärende in till centralorten nu på förmiddagen, så vi samåker. Medan han roar sig hos tandhygienisten, gör jag torget och ICA. Det är smidigt med arbetsfördelning, eller hur?
I eftermiddag får han dock vackert bli hemma, hans fordon är ju avställt för vintern och än har han inte rustat det för vårsäsongen. Dessutom är väl inte den delen av befolkningen särskilt väl sedda, på denna speciella ritual. Värden föredrar ensamrätt (har jag hört iallafall).
Nu följer "upprop" inför starten:
 
Om jag tar täten, följer ni då efter i en lång rad......?
 
Ok mormor......
 
Ja jag står redo i startgroparna.....
 
....ska bara applicera lite självförtroende innan jag äntrar kvasten....
 
Startklar!
 
Redo när du är......
 
...samma här!
 
....ska bara.......
 
Hallå! kan någon hjälpa en gammal dam upp på kvasten bara så......
 
....och jag avstår iår, håller ställningarna här hemma med godisutdelning och sånt.
 
Då lyfter vi ......och väderprognosen är god flickor!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0